IniciGrupsConversesMésTendències
Cerca al lloc
Aquest lloc utilitza galetes per a oferir els nostres serveis, millorar el desenvolupament, per a anàlisis i (si no has iniciat la sessió) per a publicitat. Utilitzant LibraryThing acceptes que has llegit i entès els nostres Termes de servei i política de privacitat. L'ús que facis del lloc i dels seus serveis està subjecte a aquestes polítiques i termes.
Hide this

Resultats de Google Books

Clica una miniatura per anar a Google Books.

Math Without Numbers de Milo Beckman
S'està carregant…

Math Without Numbers (edició 2021)

de Milo Beckman (Autor)

MembresRessenyesPopularitatValoració mitjanaConverses
1511,147,807 (5)No n'hi ha cap
Membre:jwpell
Títol:Math Without Numbers
Autors:Milo Beckman (Autor)
Informació:Dutton (2021), 224 pages
Col·leccions:La teva biblioteca
Valoració:
Etiquetes:No n'hi ha cap

Detalls de l'obra

Math Without Numbers de Milo Beckman

No n'hi ha cap
S'està carregant…

Apunta't a LibraryThing per saber si aquest llibre et pot agradar.

No hi ha cap discussió a Converses sobre aquesta obra.

Nelle note finali, l'autore è descritto come un ragazzo prodigio che "ha lavorato per tre compagnie high tech, due banche e un senatore per poi dedicarsi all'insegnamento compiuti i 19 anni". Generalmente una presentazione di questo genere non mi mette affatto in una buona predisposizione: ma in questo caso riconosco che il libro merita davvero. Tenete conto che, numeri o non numeri, questo non è un libro che spiega la matematica. Esso racconta in fatti un po' di idee di matematica che stanno al di fuori di quello che si studia a scuola, come del resto indicato sin dall'inizio con l'"albero della conoscenza" (tra l'altro, i disegni di m erazo aumentano il fascino del testo), ma senza pretese di spiegare come funzionano, per l'ottima ragione che servirebbe molto più spazio. Questo significa insomma che anche chi ha paura della matematica può apprezzarlo, proprio perché non "si fa" matematica. Proprio per questo la sezione finale, con la teoria del tutto tradotta come "l'universo è una struttura matematica", è un po' spiazzante per chi è abituato a vedere di solito la divulgazione fisica, ma ha il suo senso nel contesto. La parte più debole è probabilmente il dialogo sui fondamenti della matematica, che potrebbe venire a noia a molti: la cosa buffa è che a quanto pare c'è però tutta una corrente di scrittori che ritiene che i fondamenti devono essere spiegati con i dialoghi. Conoscevo Imre Toth e il suo libro No!; mentre leggevo questo libro ho anche scoperto che un'ottantina di anni fa Arend Heyting cominciò il suo libro sull'intuizionismo con un dialogo a cinque voci. (Ma tutta questa è filosofia della matematica, non matematica...). Per la cronaca, il titolo del numero è corretto: Beckman non usa numeri ma li scrive in lettere. Quindi per esempio la superficie di una sfera è S-two, e non S; e riesce persino a fare una dimostrazione del fatto che i numeri reali sono più dei razionali senza usare numeri. Niente male... ( )
  .mau. | Mar 21, 2021 |
Sense ressenyes | afegeix-hi una ressenya
Has d'iniciar sessió per poder modificar les dades del coneixement compartit.
Si et cal més ajuda, mira la pàgina d'ajuda del coneixement compartit.
Títol normalitzat
Títol original
Títols alternatius
Data original de publicació
Gent/Personatges
Llocs importants
Esdeveniments importants
Pel·lícules relacionades
Premis i honors
Epígraf
Dedicatòria
Primeres paraules
Citacions
Darreres paraules
Nota de desambiguació
Editor de l'editorial
Creadors de notes promocionals a la coberta
Llengua original
CDD/SMD canònics

Referències a aquesta obra en fonts externes.

Wikipedia en anglès

No n'hi ha cap

No s'han trobat descripcions de biblioteca.

Descripció del llibre
Sumari haiku

Dreceres

Cobertes populars

Valoració

Mitjana: (5)
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5 1

Ets tu?

Fes-te Autor del LibraryThing.

 

Quant a | Contacte | LibraryThing.com | Privadesa/Condicions | Ajuda/PMF | Blog | Botiga | APIs | TinyCat | Biblioteques llegades | Crítics Matiners | Coneixement comú | 157,201,470 llibres! | Barra superior: Sempre visible